دانشجویان حسابداری دانشگاه آزاد واحد خـــوی

بکوش تا براى پاسخگویى در روز پرسش و حسابرسى آماده باشى و بدان ! حسابرسى خداوند از حسابرسى مردم سخت تر است .حضرت علی (ع)

دانشجویان حسابداری دانشگاه آزاد واحد خـــوی

بکوش تا براى پاسخگویى در روز پرسش و حسابرسى آماده باشى و بدان ! حسابرسى خداوند از حسابرسى مردم سخت تر است .حضرت علی (ع)

حسابداری بخشی از هنر نوشتن است ،و هنر نوشتن است که تمدن بشر را پدید آورده است.حسابداری تصاویر مالی را نه با رنگ بلکه با اعداد ترسیم می کند.

بایگانی

مهارتهای مورد نیاز حرفه حسابداری

دوشنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۴، ۰۱:۱۱ ق.ظ

سلام همراهان عزیز

حسابداران و کسانی که جویای کار هستند باید دارای یک سری مهارتها باشند و یا در جهت ارتقاء آنها تلاش کنند.
مهارتهایی که باید در کسب آنها بکوشید، بستگی به علائق، تواناییها و استعداد شما و همچنین اهداف شغلی و منابع موجود دارد که موارد مهم آنها شامل موارد زیر می باشد:
مهارت تشخیص استعداد:
شما باید اول بدانید در چه زمینه علاقه و استعداد دارید تا بتوانید در مسیر آن هدف گام بردارید و اطلاعات و مهارتهای لازم بعدی را کسب کنید.
مهارتهای فنی و حرفه ای:
جهت موفقیت در کار مورد نظرابتدا باید حداقل مهارتهای حرفه ای مورد نیاز آن حرفه را فرا گرفته باشید. امروزه، فناوری در تمام زمینه ها و رشته های علوم گسترش پیدا کرده است.
مهارتهای روابط عمومی:
داشتن مهارت روابط عمومی جهت تبادل اطلاعات با یکدیگر و تا مین نیازهای شغلی و اجتماعی جهت کار گروهی امری ضروری و لازم است.
مهارت کار با کامپیوتر و ابزاراهای کاری مورد نیاز:
امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و مکانیزه شدن بیشتر امور، لزوم یادگیری و مهارت در این زمینه و کار با کامپیوتر و موارد مشابه از قبیل نرم افزارها امری مهم و حیاتی به شمار می آید که یادگیری و بکارگیری آن کمک شایانی جهت پیشرفت هرچه بیشتر امور میکند.
مهارتهای آموزشی:
امروزه به دلیل روند تخصصی شدن امور و همچنین پیشرفت تکنولوژی، نیاز ارتقاء و آپدیت اطلاعات و کسب مهارتهای آموزشی بیشتر، یکی از ملزومت مهم شغل و حرفه مورد نظراست.
مهارتهای مدیریت مالی:
امروزه برنامه ریزی اقتصادی برای تضمین یک زندگی راحت پس از دوران بازنشستگی امری بسیار ضروری است. کارگزاران سرمایه، برنامه ریزان مالی، حسابداران و حسابرس ها برای برآوردن این تقاضا همواره مورد نیاز هستند.
مهارتهای مدیریت اطلاعات:
در قرن حاضر، اطلاعات پایه و اساس سیستم های اقتصادی محسوب می شوند و اشخاصی که دانش و مهارت مدیریت اطلاعات دارند، برای اکثر مشاغل، مورد نیاز هستند.تحلیل گران سیستم، تکنولوژیستهای اطلاعات، مدیران بانک اطلاعاتی و مهندسان ارتباطات و مخابرات از جمله اشخاصی هستند که مهارتهای مدیریت اطلاعات را دارند.
مهارت دانستن زبان خارجی:
امروزه بدلیل تبادل اقتصادی و تجاری کشورها با یکدیگر، مهارت آشنایی و توانایی صحبت و مکالمه به یک زبان خارجی جهت پیدا کردن فرصتهای شغلی بهتر از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.
مهارتهای مدیریت تجارت و بازرگانی:
هدایت و مدیریت موفقیت آمیز یک شرکت، بسیار مورد تقاضا و حیاتی است.در مرکز تمامی این مهارتها، توانایی مدیریت افراد، سیستم ها، منابع و سرمایه های مالی، شناخت خریداران و چگونگی تبدیل و تعبیر این نیازها به فرصتهای تجاری و بازرگانی قرار دارد.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۲۴
Masoud_doran

نظرات  (۱)

با سلام

آقای صلاحلو خوشحال شدم که وبلاگ تخصصی رشته خود را ایجاد نموده اید، مطالبتان مفید و کاربردی می باشند. پیشنهاد می دهم به دوستانتان اطلاع بدهید و هم کلاسیهایتان نیز استفاده نمایند.

با تشکر


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی