دانشجویان حسابداری دانشگاه آزاد واحد خـــوی

بکوش تا براى پاسخگویى در روز پرسش و حسابرسى آماده باشى و بدان ! حسابرسى خداوند از حسابرسى مردم سخت تر است .حضرت علی (ع)

دانشجویان حسابداری دانشگاه آزاد واحد خـــوی

بکوش تا براى پاسخگویى در روز پرسش و حسابرسى آماده باشى و بدان ! حسابرسى خداوند از حسابرسى مردم سخت تر است .حضرت علی (ع)

حسابداری بخشی از هنر نوشتن است ،و هنر نوشتن است که تمدن بشر را پدید آورده است.حسابداری تصاویر مالی را نه با رنگ بلکه با اعداد ترسیم می کند.

بایگانی

آشنایی با جامعه حسابداران رسمی ایران

يكشنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۴، ۰۵:۴۰ ب.ظ

با سلام به همه کاربران محترم ،

افرادی که رشته حسابداری و مشاغل مرتبط با آن را انتخاب می کنند  بایستی نیم نگاهی به جامعه حسابداران رسمی ایران داشته باشند . جایی که  حرفه های حسابداری و حسابرسی در آن مشغول فعالیت هستند و می توان از ماحصل تجربیات آنان نهایت استفاده را برد . جامعه حسابداران رسمی ایران یکی دیگر از دانشگاههای تخصصی ایران در رشته حسابداری است ، علاقمندان می توانند از نظرات  استادان و فعالیتهای حرفه ای این دانشگاه در پیشبرد اهداف بلند مدت خود استفاده کنند . چه بسا با عضویت  در این مجموعه خود را حرفه ای تر کنید و بتوانید در رشته خود یکی از بهترینها باشید . این سازمان از نیمه دوم سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز نموده و هدف اصلی آن کنترل مالی بر کلیه واحدهای تولیدی ، صنعتی و خدماتی و تایید صورتهای مالی این واحدها جهت بهره برداری سرمایه گذاران و دیگر ذینفعان می باشد. این سازمان در کنار هیات مدیره و اعضای آن دارای تعدادی کارگروه است که هریک وظایف مختص خود در راستای اهداف سازمان اجرا می کنند .

  • کارگروه قوانین و مقررات
  • گارگروه موسسات حسابرسی
  • کارگروه کنترل کیفیت
  • کارگروه مالیاتی
  • کارگروه آموزش
  • کارگروه آئین رفتار حرفه ای
  • کارگروه فنی و استانداردها
  • کارگروه حسابرسی داخلی و عملیاتی
  • کارگروه کنترل کیفیت مالیاتی
  • کارگروه توسعه بازار کار و فرهنگ حسابدهی
  • کارگروه حسابرسی کامپیوتری
  • کمیته مبارزه با پولشویی

شما کاربران عزیز می توانید با مراجعه به وبسایت این واحد علمی پژوهشی به آدرس  www.iacpa.ir  تمامی اطلاعات لازم را بدست آورید . نکته ای که باید توجه داشته باشید این است اگر تصمیم برای عضویت در جامعه حسابداران رسمی را دارید باید چند نکته خیلی مهم را توجه داشته باشید :۱-همانند کنکور کارشناسی ارشد برای آزمون ورودی آن آمادگی کافی را بدست آورید .شما می توانید با برنامه ریزی بلندمدت و منظم بر دروس تخصصی و استانداردهای حسابداری ، خود را برای آزمون ورودی آماده کنید. حداقل مدرک قابل قبول ، کارشناسی در رشته حسابداری یا دیگر رشته های مرتبط از دانشگاههای مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری است .۲-نکته بعدی از شرایط شرکت در آزمون ، داشتن سابقه کار است .حداقل سابقه مورد قبول ۳ سال کارکردن تمام وقت نزد موسسات حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی ایران است.منظور از سابقه کار ، سابقه بیمه ای با درج سمت شغلی است.در کناراین موارد تواناییها و دیگر سوابق علمی و عملی شما جهت آزمون مهم می باشد.  ارتباط مستقیم و غیر مستقیم شما با جامعه حسابداران می تواند در اجرای هر چه بهتر عملکرد شما سودمند باشد . امیداست بتوانیم با معرفی این نهاد تخصصی رشته حسابداری به شما عزیزان ، یکی از راههای حرفه ای شدن را پیش روی شما قرارداده باشیم .

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۲۳
Masoud_doran

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی